Zanim przywieziesz dziecko
1. Porozmawiaj
Zazwyczaj młodzi ludzie kierowani do MOW mają świadomość tego, że niebawem coś zmieni się w ich życiu. Gdy uczestniczą w rozmowach z kuratorem, są obecni podczas rozpraw, czy też biorą udział w badaniach prowadzonych przez specjalistów świadomość ta zwiększa się jeszcze bardziej. Czasem jednak słysząc, że trafią do ośrodka wypierają tę informację myśląc, że to nigdy nie nastąpi, że to nie może być prawda. Część dziewcząt ucieka wtedy z domu i próbuje się ukryć, co nie jest dobrym rozwiązaniem. Drogi Rodzicu/Opiekunie - jeśli masz okazję porozmawiaj ze swoim dzieckiem na temat tego, co niedługo się wydarzy, poszukajcie informacji na temat ośrodka, do którego zostało skierowane, ustalcie zasady kontaktu, omówcie możliwość odwiedzin i urlopowania.
2. Przygotuj dziecko do wyjazdu
Łatwiej jest dostosować się do zmiany otoczenia, gdy posiada się część rzeczy pochodzących z dobrze znanego miejsca – domu, czy poprzedniej placówki. Aby lepiej przygotować dziecko do wyjazdu dobrze jest wspólnie spakować ubrania i przedmioty codziennego użytku, dając dziecku przybory toaletowe i środki higieny sprawisz, że poczuje się pewniej, będzie niezależne i spokojniejsze. Pakując dziecko dobrze jest trzymać się listy zamieszczonej w tej zakładce, wówczas ma się pewność, że dziecku niczego nie zabraknie i nie będzie narażone na nieprzyjemności związane z koniecznością pozostawienia części jego dóbr w depozycie. Zdjęcia najbliższych zaś, często pomagają przetrwać najtrudniejsze chwile związane z rozstaniem.
3. Przestrzegaj zasad
Każda placówka funkcjonuje na swoich zasadach, które wiążą się z zapewnieniem jej płynnego działania. Poniżej znajdują się godziny rozmów telefonicznych i inne przydatne informacje, które pozwolą uniknąć nieporozumień i zbędnych emocji. Jeśli dajesz pieniądze zawsze przekaż je wychowawcy lub innej osobie przyjmującej dziecko do placówki. Stosując się do ustalonych zasad dajesz dziecku przykład właściwego postępowania, popychasz je do zmiany na lepsze i nie narażasz na niebezpieczeństwo.
4. Dotrzymuj słowa, nie obiecuj pochopnie
Nie składaj pochopnych deklaracji, nie ulegaj emocjom i namowom ze strony dziecka. Łatwiej wybaczyć rodzicowi/opiekunowi, który nie zadzwonił, niż temu, który skłamał i nie zadzwonił. Jeśli nie udało się spełnić obietnicy – spokojnie wytłumacz dziecku, jakie są tego przyczyny.
5. Bądź w kontakcie
Kontaktuj się z pracownikami placówki, zwłaszcza z wychowawcą indywidualnym, który najwięcej wie o Twoim dziecku/podopiecznym, oraz z dzieckiem. Wiedząc, że dzwonisz i piszesz ma ono pewność, że Ci na nim zależy, nie martwi się, że w domu dzieje się coś złego.
Rozmowy Telefoniczne:
PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK: 19.30 - 21.00
SOBOTA, NIEDZIELA I ŚWIĘTA: 14.30 - 17.00
W trosce o zdrowie Waszych dzieci, a naszych podopiecznych bardzo prosimy o nie przesyłanie w paczkach artykułów szybko psujących się np. jogurtów, owoców, wędlin oraz produktów o krótkim terminie ważności. Tego typu produkty nie będą przekazywane dzieciom.
Ośrodek zapewnia zbilansowaną i zdrową dietę dostosowaną do wieku i potrzeb naszych podopiecznych.
Więcej informacji uzyskacie Państwo u wychowawców indywidualnych.